Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Değirmenler Höyüğü tarihi aydınlatacak
Voleybolda Emniyet Müdürlüğü farkı
Büyükşehir’den Şehir Hastanesi bağlantı yolu projesi
EİT 2025 hazırlık süreci devam ediyor
Karayazı’da sağanak yağış sele dönüştü
HABERLER>EKONOMİ
2 Ağustos 2011 Salı - 10:47

Doğu’da tarım çilesi bitmiyor

YAŞAR YILMAZ (İHA) - Kars'ın Sarıkamış ilçesine bağlı Kayalıboğaz köyünde arazi yolları olmayan vatandaşlar 40 derece sıcak altında hem oruç tutuyor hem de tarlalarından biçtikleri otları sırtlarında taşıyarak köylerine götürüyorlar.
Kars'ta Ramazan ayının 1. günü yazın en sıcak günlerinden birine rastladı. Arazi yolları olmayan köylüler tarlalarından biçtikleri otlarını sırtlarında köylerine kadar taşımaya çalışıyorlar. Sıcak havalarda zor şartlar altında çalışmak durumunda kalan köylüler yaklaşık 3 kilometre yol gidiyorlar. Köylülerden Feciri Aktaş, "Bizler bu sıcak havanın altında otlarımızı biçiyoruz. Bu ot biçtiğimiz yer, Harabacermeli, Selderesi, Eskiköy, Ateştepesi ve Kuş mevki'si, bizler bu yerlerde hayvanlarımıza ot temin etmemiz için bu sıcağın altında ot biçiyoruz. Bu çayırlar dedemizden kalma mülkiyetimizdir. Bizim eski tapularımız var onun için bu arazilerimize kadastro gelmesini istiyoruz. Bu sıcak altında çok zor oluyor. Bizim traktörümüz var ama bir yolumuz yok buralara çıkamıyoruz. Şimdi biz sırtımızdan köye kadar bu ramazan ağzımız oruç ot taşıyacağız. Eskiden kağnı arabalarıyla taşıyorduk ama artık yol almadığı için mecburen sırtımızla taşıyacağız" dedi.
ORUÇ AĞIZ TIRPAN SALLIYORLAR
Tırpanlarla ot biçen köylülerden Metin Göktaş de, "Bizler Büyükçayırda ve Tevramevkisi'nde kışın hayvanlarımızın yiyeceklerini temin ediyoruz. 30 - 35 derece sıcak havanın altında ot biçiyoruz. Bizler hem oruç için niyetliyiz hem de ot biçiyoruz" dedi.
Köyde sırtlarından ot taşıyan kızlar ise biçilen otları tırmıklarla toplayarak sırtlarına alıp yollara koyuldular. Yollarda yürüyen kızlar hem cep telefonundan çalan müzikle yol gittiler hem de derelerde mola vererek ellerini yüzlerini yıkayarak dinlendiler. Sırtıyla ot taşıdığını belirten Yıldız Aktaş, "Bizler otlarımızı hep böyle sırtımızda götürüyoruz nedeni yollarımız hep bozuk ve taşlı. Arazilerimizin yollarının yapılmasını istiyoruz. Yollarımız görüyorsunuz işte, bizler bu yollarda nasıl traktör
getirelim bu yolda traktör hep devrilecek. Ben bile bu yolda yürüyemiyorum düşüp ayağımı kıracağım diye" dedi.
Kaymakama seslenen Aktaş, "Sayın kaymakamım bakın size sesleniyorum başbakanım, bizim arazilerimizin yollarını yaptırın. Bakın bizler sırtımızda ot taşıyoruz yemin ederim sırtım ağrıyor ot taşımaktan. Şuan ben susuzum kendimde oruçluyum ağzım oruç. 35 - 40 derece sıcaklık var ben de sırtım da ot taşıyorum. Lütfen arazilerimizin yollarını yapsınlar" dedi.

GM, Yayla kampları devam ediyor

Ramazan’ın tadını çocuklar çıkarıyor
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.

OKAY ÖZCAN 2 Ağustos 2011 Salı 18:53

bu haberi yapan muhabir arkadaşı ve bu başlığı atanları hayretle ve şiddetle kınıyorum."Tarım çilesi bitmiyor"muş!Yapılan o tarımdan,topraktan milyonlarca insan ekmek yiyor be.Hiç toprak çile olur mu?önce yazdığınız yazıyı bir okuyun sonra haber yapın.sırf haber yapmak için satır karalamakla habercilik olmaz!Hem de İHA muhabiri.şaşırdım doğrusu.EDİTÖR: HABERDE ÇİFTÇİLERİN SIRTLARINDA BİÇTİKLERİ OTU TAŞIMALARINA VURGU YAPILMIŞTIR. HERHALDE DOĞUDAN HABERİNİZ YOK Kİ, ERZURUM'UN ÇOK SAYIDA İLÇE VE KÖYÜNDE TIRPANLA BİÇİMİN YAPILDIĞI, OT, SAMAN VE EKİNİN İNSAN GÜCÜ İLE TAŞINDIĞINI BİLMİYOR, SADECE AFAKİ OLARAK VE MASA BAŞINDA YORUM YAPIYORSUNUZ. NE BU GAZETE NE DE İHA, HABERLERİNDE DOĞU DİKKATİNİ DAĞITMAZ. DOĞNUNU TARIM GERÇEĞİ HABERDE VERİLDİĞİ ŞEKİLDEDİR VE ÇİLELİDİR. BİLGİNİZİ İSTİRHAM EDİYOR, BU TÜR HABERLERİ DEĞERLENDİRİRKEN HEM BİLGİ EDİNMENİZİ HEM DE İNSAFINIZI DAĞITMAMANIZI ÖNERİYORUZ.

Yorumu oyla      6      4
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ödenek payında artış..
Yatırım ve hizmet harcamaları artan Erzurum’da yedi aylık Büyükşehir Ödeneği ...
Kilo'da 5 TL fark olunca...
Ramazan ayının gelmesi ile Erzurum'da vatandaşlar Et ve Balık Kurumu (EBK) ...
Pasinler’de tarımsal destek
Erzurum’un Pasinler ilçesinde Tarımsal Destekleme Kooperatifi tarafından ...

Borç yapılandırmasında ek süre
Erzurum Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (EESOB) tarafından yapılan ...
İl gelirinde artış
Erzurum il gelirlerinin yüzde 30’unun merkezi, yüzde 26.2’sinin genel ...
Organik tarımda ‘Erzurum kriteri’
Doğu Anadolu Tarımsal Üreticiler ve Besiciler Birliği (DATÜB) Başkanı ...

Hibeler çiftçiyi teknolojiye yöneltti
Erzurum Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Mustafa Altun, hibeler sayesinde ...
Eşek gitti kamyonet geldi..
Karayolu ulaşımının gelişmediği dönemde köylerde yaşayanların iğneden ...
Yüncülük sektörü zorda
Erzurum’un ilçelerinde giderek azalan küçükbaş hayvancılık üretimi, yün ...