Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Atatürk Üniversitesi yeni döneme hazır
Aziziye'ye kapalı semt pazarı ve otopark yatırımı
Yerlikaya 8 aylık operasyon verilerini paylaştı
 ‘1'inci Türk Dünyası Yazarlar Buluşması'
‘Türkiye'nin huzurundan taviz veremeyiz”
HABERLER>BÖLGEDEN
16 Kasım 2011 Çarşamba - 08:20

Hüzün ve sevinç bir arada

Van ve Erciş'te meydana gelen depremde birçok insan büyük acılar yaşadı. Bununla birlikte hüznü ve sevinci bir arada yaşayan aileler de vardı. Sancak ailesi de bu ailelerden birisi. Sancak ailesinin Gülay isminde bir kız çocuğu Bitlis'te dünyaya geldi. Aile, bu doğumla bir nebze de teselli buluyor.

ERZURUM
MİNİK GÜLAY AİLELERİ HAYATA BAĞLADI
Meydana gelen depremlerden sonra doğum sancıları başlayan anne Hatice Sancak, Van Doğum Hastanesi'nin depremden dolayı kullanılmaz halde olduğu için Bitlis Devlet Hastanesi'ne sevk edildi. Anne Hatice Sancak, Bitlis Devlet Hastanesi'nde Gülay isminde bir kız çocuğunu dünyaya getirmenin mutluluğunu yaşıyor. Anne Hatice Sancak, yaşanan depremden dolayı çok üzüldüğünü, birçok yakınlarını ve tanıdıklarını depremde kaybettiğini söyledi. Çok üzüntülü olduğunu belirten anne Hatice Sancak, "Gülay Bebek bir nebze de olsa bizleri sevindirdi. Bizleri mutlu etti." dedi.
GÜLAY’IN BABASINDAN TEŞEKKÜR
Gülay bebeğin babası Ekrem Sancak ise şunları söyledi: "Van'dan geliyoruz, iki tane büyük şiddetli deprem atlattık. 7.2'lik birinci deprem ve 5.6'lık ikinci deprem bizi çok korkuttu. Bu korku ile beraber beklediğimiz bir bebeğimiz vardı. Gülay bebeğimiz kazasız belasız ve sağlıklı bir şekilde dünyaya geldi. Van'da hastaneler yıkılmıştı ve kullanılmaz halde olduğu için, aynı zamanda doktor da olmadığı için bize Tatvan, Bitlis veya Erzurum'a gitmemizi söylediler. Biz Bitlis'i seçtik. Bitlis Özel İdaresi de kapısını bize açtı. Genel Sekreter Mehmet Yanık Bey bizimle çok ilgilendi. Yardımcı oldu. Bütün ihtiyaçlarımız karşılanıyor. Bitlis İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Mehmet Yanık Bey7e ve personellerine teşekkür ediyorum."
Gülay bebeğin anneannesi Hamiyet Gülsever ise "Van'da iki defa şiddetli depremi yaşadık. Çok korku dolu günler yaşadık. Evimiz bayağı hasar gördü. Kızımın hamileliğinden dolayı çok huzursuz olduk. Van çok kötü oldu. Kızımın bir de bu hamileliği, bu stresi tamamen bizi perişan hale getirdi. Van'da hastanelerin hizmet verememesi bizi çok üzdü. O gece hastane hastane hepimiz gezdik, bir hastane bulamadık. Uçak bileti de bulamadık. Erzurum, Diyarbakır, Bitlis'e gidebileceğimizi söylediler. Biz de Bitlis'i tercih ettik. Burada çok güzel ağırlandık. Mehmet Bey ve personeli bizi çok iyi ağırladılar, hepsine çok çok teşekkür ediyoruz. İnşallah Van'a döneriz, çadırlarda kalıyoruz, çadırlar şimdi çok soğuk. Van'dakilerle görüşüyoruz, aşırı şekilde soğuk diyorlar. Çadırlar soğuk, bebeği götürürsek orada nasıl olur? Depremin etkisini Gülay bebeğimizle bir nebze de olsa atlattık Gülay bebeğimizle inşallah daha iyi, daha güzel günlerimiz olur." şeklinde konuştu.

Hattat Sezer’in sergisi büyük ilgi gördü